Rönö Bygdeförening

Under denna flik samlas information om övriga föreningar och sammanslutningar som  är av intresse för Rönöbor. Det kan vara sommarstugeföreningar,  jaktlag, vägföreningar, samfälligheter etc.

Sportklubben

Rönö Runners

Rönö Sportklubb (RSK) är en anrik klubb som ”ägnar sig åt allt annat än sport” som en av styrelsemedlemmarna en gång uttryckte det. Nu då Rönö Runners har integrerats i sportklubben är läget ett annat.

Den 80-åriga klubben är framförallt arrangör av Lucia och majbrasan. Båda evenemangen samlar en stor publikt, speciellt luciafirandet då kyrkan fylls med gäster - äldre som unga. Efterföljande firande på Bygdegården med fika och ett generöst lotteri har blivit en välkommen tradition.

Rönö Runners, en sektion i Sportklubben, står för den atletiska delen av sportklubbens verksamhet.

RSK:s verksamhetsplan för 2019 hittar du här ...

Klubbens ordförande är Lena Collin, som nås på  lenacollin@ telia.com. Lena har telefon  0125 - 510 97.

I januari 2019 startade Nina & Jonas Vogel löpgruppen Rönö Runners. Syftet var framförallt att de skulle få en regelbundenhet i deras egen träning. En fast tid varje vecka och andra löpsugna som stod och väntade gjorde helt enkelt att löpningen blev av. Att det dessutom är socialt och trevligt att springa med andra gör så klart inte saken sämre. Löpgruppen är öppen för alla som vill vara med och varje pass anpassas efter deltagarnas önskemål och förmåga. Jonas har tidigare lett löpgrupper på Actic och Factory Fitness i Norrköping och kan vara behjälplig med tips om så önskas.

Rönös vackra omgivningar utforskas och passen varieras och kan hållas på både asfalt, grusväg och på stigar i skogen.

Rönö Runners är en del av Rönö Sportklubb. Deltagande i löpar-gruppen är gratis men alla som deltar uppmuntras att bli medlemmar i Sportklubben.

Tiden som gäller är torsdagar kl 18.00 med samling vid Rönö Kyrka. Tid och plats kan variera efter önskemål.

Håll utkik på Rönö Runners och Rönö Sportklubbs Facebook-grupper.

https://www.facebook.com/groups/294458311393715/?ref=bookmarks https://www.facebook.com/groups/397408707283653/

Vi frågor kontakta Nina på 0720-801711.

Välkomna att hänga med!