Rönö Bygdeförening

Porslin
Dopet_edited1
Loppis -Bygdegården

Vi har ett stort utbud av tjänster som vi tillhandahåller och kan hjälpa dig med olika typer av evenemang - årsmöten, bröllopsmiddag, konferens, etc. Nedan finns ett urval av evenemang som kan anordnas i Bygdegårdens lokaler. Kontakta Göran Mofors på telefon 070-519 15 16 eller använd kontaktformuläret.

Bygdegårdens lokal lämpar sig väl för större eller mindre möten oavsett om det är ett årsmöte i en förening, en kurs för en större publik eller möte i en mindre studiecirkel.

Priset för lokalerna varierar beroende på vilka faciliteter som tas i anspråk. Startpriset är 250 kronor för ett mötestilfälle.

Genom  åren har det serverats många middagar i den stora salen. På det senaste julbordet serverades 80 personer cateringmat som piffades upp i  köket. Det har även blivit populärt att i samband med en jubileumsfödelsedag ha middagsbjudning i Bygdegården. et

Bygdegårdens kök och dess faciliteter lämpar sig väl för en mat-lagningskurs. I köket finns det mesta man kan tänka sig i form av utrustning, kärl och porslin.

Ett dop i den familjära Rönö-kyrkan från 1400-talet blir ett minne för livet. Den efterföljande fikastunden eller catering-lunchen hålls med fördel i Bygdegården, ett  stenkast från kyrkan.

Tänk att ha bröllopet i Capella Ecumenica eller Rönö kyrka! Om man väljer kapellet som vigselplats så kan man ta sig dit med en chartrad skärgårddbåt, något som gör att bröllopsfesten kanske blir extra minnesvärd.

Efter vigsel samlas man självfallet i Bygdegården för att avnjuta en tre rätters middag med goda viner som presenteras av någon av bygdens vinkännare.

Musikaftnarna har blivit synnerligen omtyckta och välbesökta tillställningar. Lokalerna lockar till uppträdande och dans! Ofta severas något matigt i samband med evenemanget.

Fira födelsedagen på Bygdegården - oavsett om du fyller jämt eller udda eller om det är barnkalas eller 90-års jubileum.

Varför inte  arrangera loppis i Bygdegården? Här finns allt för ett lyckat loppis! 40 utställarbord, fikarum, porslin till fika, kök, gott om parkeringsplatser, etc ..egården