Under denna flik samlar vi dokumenterade glada tillrop, önskemål och förslag från våra medlemmar.

Fliken lanserades 2019-12-10.

"Kulturdagen" 24 oktober

Vilket trevligt arrangemang och kul att ni ordnar trots rådande läge. Ni håller kulturen på landet levande!

Anna Eriksson

(Verksamhetsansvarig Lokal kraft, Studieförbundet Vuxenskolan)

"Trädgårdsvisning"  22 augusti

Tack för en trevlig träff!

Irene och Lars-Owe

"Lokala entreprenörer":

Vilket bra initiativ! Vi har letat efter olika hantverkare under de fem år som vi har bott i Lilla Hummelvik, med verkligen olika resultat.

Tyvärr kan vi inte komma den 9 juli och undrar därför om ni redan nu har planerat när den andra träffen kommer att bli?

Ulla o Magnus Eriksson

"Ukuleleorkestern":

Tack för i lördags! Festligt, folkligt och välarrangerat. Det tackar vi särskilt för.

Vi passar också på att anmäla oss till julbordet.

Vänligen Sivan och Uffe Helderud

Ukuleleorkestern Ukebox från Söderköping underhöll med en bred repertoar fin stämsång och ukuleletoner under kvällningen i Rönö Bygdegård. Tillsammans med Roger och Katrin var vi rörande eniga att det var en toppen kväll på bygden.

Ingvar

De första inläggen kom från "Julbord 2019":

Ett stort varmt TACK för det fantastiska julbord som  ni serverade igår i Rönö bygdegård. Det kunde inte bli bättre. Tack också för det välorganiserade och genomtänkta arrangemang med sång, musik, högläsning och auktion.

God Jul och Gott Nytt År till er alla önskar

Anne & Göran från Soludden

Vi tackar festkommittén för att ni arrangerat ett sånt fint Julbord åt oss. Tomtemors recitation , dragspel och sång som bejublade inslag . Med hembygdsföreningen som gemensam nämnare har vi lärt känna några av våra grannar bättre. Om maten kan vi bara säga det allra bästa. Personlig favoriter blev laxen, både den rökta och den gravade!

Magnus, Katharina och Veronica

Stort TACK för det otroligt goda julbord ni åstadkom. Vi hade jättetrevligt. God mat, trevlig underhållning, bra bordsplaceringar, härliga duktiga arrangörer med hjärtat på rätta stället. Härligt var när ni bjöd på er själva och trevligt med allsång.

Ett annat julbord hade vi faktiskt bara kommit för att äta maten och sedan gått. Nu satt vi kvar ett bra tag eftersom det var så trevligt! Tack än en gång

Britt-Marie

Tack för en mycket trevlig, välordnad kväll med  god mat
Bygdegården var vackert juldekorerad både ute och inne.

Hälsning Sivan Uffe från Östra Ny

Hej Lolita

Anders och jag vill gärna komma nästa år också  och anmäler oss nu till 5 dec 2020.

Det var ett härligt julbord med god mat och trevligt sällskap i en fin miljö.

Birgitta